Reklaamkingituse maksuvaba piirmäär tõusis 21 euroni
Alates 1. juulist 2025 on reklaamkingituste maksuvaba piirmäär tõusnud seniselt 10 eurolt 21 euroni (ilma käibemaksuta). Muudatus võimaldab ettevõtetel klientidele ja koostööpartneritele kinkida senisest kallimaid reklaamtooteid ilma tulumaksu tasumata. Samuti toob see selgust erinevate reklaamkingituste, sh lõikelillede ja potitaimede, maksustamise reeglitesse.
Reklaami põhimõiste tuleneb reklaamiseadusest (RT I 2008, 15, 108), mille kohaselt reklaami sisu, kujundus ja esitlusviis peavad olema sellised, mis üldsuse tavalise tähelepanu juures tagavad arusaamise, et tegemist on reklaamiga.
Maksustamisele ei kuulu reklaamkingitus (reklaami eesmärgil üleantud kaup või teenus), mille väärtus ilma käibemaksuta on kuni 21 eurot.
Reklaamkingituse maksuvaba piirmäär 21 eurot ilma käibemaksuta kohaldub nii käibemaksukohustuslasele kui ka mittekäibemaksukohustuslasele.
Erisused: lõikelilled ja potitaimed
Koostööpartneritele, sh klientidele, kingitavate lõikelillede kulu on ettevõtlusega seotud kulu, mida ei maksustata kingitusena. Samuti ei teki lõikelillede üleandmisest käivet käibemaksuseaduse tähenduses sõltumata nende maksumusest (kuid ostmisel saab sisendkäibemaksu maha arvata tavalises korras). Seega ei pea lõikelillede puhul reklaamkingituse maksuvaba piirmäära 21 eurot (ilma käibemaksuta) järgima.
Reklaami eesmärgil koostööpartnerile üle antud potitaim, mille väärtus on ilma käibemaksuta kuni 21 eurot, ei kuulu maksustamisele tulumaksuga, sest tegemist on reklaamkingitusega, mida ei maksustata. Käibemaksuga ei tule sellist reklaamkingitust maksustada juhul, kui selle väärtus ilma käibemaksuta on kuni 10 eurot. Käibemaksuga tuleb see maksustada juhul, kui väärtus ilma käibemaksuta on 11–21 eurot või rohkem.
Reklaamkingituse piirmäära arvestatakse iga kingitud eseme kohta eraldi.
NÄIDE
Koostööparterile kingitakse ühel korral reklaami eesmärgil potitaim ja teisel korral kommikarp, mis antakse eraldi üle, siis arvestatakse piirmäära iga reklaamkingituse eseme kohta eraldi.
Kui kingitus koosneb mitmest esemest, siis asjade kogumi puhul arvestatakse piirmäära kogumi kohta.
NÄIDE
Koostööpartnerile kingitakse potitaim, pudel veini ja šokolaad. Kingitus koosneb mitmest esemest ehk tegemist on asjade kogumiga seega arvestatakse piirmäära kogumi kohta ehk soetamise maksumused liidetakse kokku.
Kui kingitud asjade soetamise maksumused kokku ületavad 21 euro (ilma käibemaksuta) piirmäära, siis maksustatakse kingitus (soetamise maksumus koos käibemaksuga) täies ulatuses tulumaksuga määras 22/78 (TSD lisa 5 kood 5000). Käibemaksuseaduse seisukohast on sel juhul tegemist kauba tasuta võõrandamisega, mis kuulub käibemaksuga maksustamisele, maksustatav väärtus määratakse vastavalt käibemaksuseaduse § 12 lõikele 3.
Reklaamkingitusele logo trükkimise kulu on ettevõtlusega seotud kulu, mida ei maksustata kingitusena.
NÄIDE
Reklaamkingitus väärtusega alla 21 euro.
Ettevõte ostab reklaamkingituseks oma klientidele kruusid, kuhu laseb peale kanda oma ettevõte logo. Kruusi hind ilma käibemaksuta on 19,87 eurot ja reklaamikulu (logo trükkimine) ilma käibemaksuta 1,68 eurot. Vaatamata sellele, et ettevõte kulutus kruusile kokku on 21,55 eurot, ei maksustata reklaamkingitust tulumaksuga. Kruusi väärtus ilma käibemaksuta on alla 21 euro ja reklaamikulu 1,68 eurot ning neid kulutusi ei summeerita. Kruusile logo trükkimine ei suurenda kingi saaja jaoks kruusi rahalist väärtust.
Käibemaksukohustuslasena registreeritud ettevõte peab arvestama, et andes kliendile reklaamkingituseks tasuta kaupa, mille maksustatav väärtus käibemaksuseaduse tähenduses (ehk kauba hind ilma käibemaksuta) on üle 10 euro ja kauba soetamisel on sisendkäibemaks maha arvatud, tekib sellisest kauba tasuta üleandmisest maksustatav käive. Tasuta üle antud kauba maksustatav väärtus, millelt tuleb maksta käibemaks, määratakse vastavalt käibemaksuseaduse § 12 lõikele 3 ja selleks on sama või sellega sarnase kauba soetusmaksumuse või selle puudumisel omahinna alusel kauba üleandmise ajal määratud väärtus. Näites tasus ettevõte ühe pealetrükitud logoga kruusi soetamisel 21,55 eurot ilma käibemaksuta, mis ongi selle kauba maksustatav väärtus. Kruusi tasuta üleandmisel kliendile reklaamkingitusena tekib maksustatav käive ja käibemaksu tuleb maksta 5,17 eurot (24% 21,55-st). Seega võib esineda juhuseid, kus kingituse üleandmist tuleb maksustada käibemaksuga, kuigi seda tulumaksuga ei maksustata.
NÄIDE
Reklaamkingitus väärtusega üle 21 euro.
Ettevõte ostab reklaamkingituseks oma klientidele kruusid, kuhu laseb peale kanda oma ettevõte logo. Kruusi hind ilma käibemaksuta on 21,13 eurot ja reklaamikulu (logo trükkimine) ilma käibemaksuta 1,68 eurot. Kingitus tuleb deklareerida lisal 5 turuhinnas 21,13 + 5,07 (koos käibemaksuga) = 26,20. Reklaamikulu 1,68 eurot on ettevõtlusega seotud kulu, mis ei kuulu tulumaksuga maksustamisele.
Kui ettevõte on käibemaksukohustuslane, tekib tal kruusi tasuta üleandmisest kliendile reklaamkingitusena maksustatav käive. Praegu tasus ettevõte ühe kruusi soetamisel 22,81 eurot ilma käibemaksuta, mis ongi selle kauba maksustatav väärtus ja käibemaksu tuleb maksta 5,47 eurot (24% 22,81-st).
Reklaamkingituse transpordi- ja postikulu ning pakendamise kulud on samuti ettevõtlusega seotud kulud (nendelt kuluarvetelt saab sisendkäibemaksu maha arvata) ja need ei kuulu maksustamisele kingitusena, sest sellised kulud ei suurenda kingi saaja jaoks kingituse rahalist väärtust.
Allikas: Maksu- ja Tolliamet
Vali reklaamkingid enda koostööpartneritele SIIT või võta ühendust meie konsultantidega!